Groothandel schoonmaakmiddelen

 

 

Groothandelaren kunnen de kansen op de wasmiddelenmarkt benutten door producten te identificeren waarnaar veel vraag is en deze tegen een gereduceerde prijs te verkopen. Groothandelaren kunnen ook producten verkopen die relatief goedkoop zijn, maar hogere marges hebben. Wasmiddelen worden gebruikt om kleding, huishoudelijke apparaten, tapijten en andere stoffen schoon te maken. Ze zijn niet alleen nodig voor de was, maar worden ook gebruikt als wasverzachter en geurversterker. Volgens het laatste rapport van eMarketer zal de wereldwijde markt voor was- en schoonmaakmiddelen tegen 2022 34 miljard dollar bereiken. De toename van het gebruik van deze producten heeft ook geleid tot een stijging van de vraag naar wasmiddelen. Lees verder voor meer informatie over de kansen in deze industrie, evenals tips over hoe groothandelaren hierin kunnen slagen

Groothandel schoonmaakmiddelen

De markt voor was- en reinigingsmiddelen zal naar verwachting groeien met een CAGR van 4,3 procent in de periode 2017- 2022. Factoren zoals de toename van het aantal huishoudens, stijgende kosten van levensonderhoud, toenemende bezorgdheid over hygiëne en een groeiend besteedbaar inkomen, zullen naar verwachting de groei van deze markt stimuleren. Dit zal waarschijnlijk ook worden gestimuleerd door de toenemende voorkeur voor hygiënische en milieuvriendelijke producten. Vooral de toenemende vraag naar natuurlijke reinigings- en hygiëneproducten zal de groei van de markt naar verwachting aanwakkeren. Strenge regelgeving met betrekking tot bepaalde ingrediënten in de producten zal de groei van de markt de komende jaren echter naar verwachting afremmen.

Wasmiddelen worden gebruikt om kleding, huishoudelijke apparaten, tapijten en andere stoffen schoon te maken. Ze zijn niet alleen nodig voor de was, maar worden ook gebruikt als wasverzachter en geurversterker. Volgens het laatste rapport van eMarketer zal de wereldwijde markt voor was- en reinigingsmiddelen tegen 2022 34 miljard dollar bereiken. De toename van het gebruik van deze producten heeft ook geleid tot een stijging van de vraag naar wasmiddelen. De markt voor wasmiddelen zal naar verwachting groeien met een CAGR van 2,6 procent tijdens de prognoseperiode.

Bepalen of een wasmiddel groothandel iets voor u is

Groothandel schoonmaakmiddelen die in de wasmiddelenindustrie willen stappen, kunnen hun capaciteiten en vaardigheden beoordelen om te bepalen of ze goed bij deze business passen. Om te beginnen moeten groothandelaren de basisprincipes van het vak kennen. De winstmarge voor groothandelaren in wasmiddelen is relatief hoog en de marges zijn afhankelijk van het soort product dat zij verkopen en de prijsstrategie die zij volgen.

Er zijn verschillende dingen die u moet overwegen bij het starten van uw eigen bedrijf als een wasmiddel groothandel. Ten eerste moet je bereid zijn om veel tijd en geld te investeren om te slagen als groothandelaar. Ten tweede moet u een duidelijk idee hebben van de doelmarkt en het productaanbod. Ten derde moet u een sterke verkoop- en marketingstrategie hebben. Ten vierde moet u een goed netwerk van detailhandelaren hebben om uw producten aan te verkopen.

Tips voor het verkopen van wasmiddelen

  • Beslis of u een groothandelaar of detailhandelaar wilt zijn. Groothandelaren kopen grote hoeveelheden producten en verkopen die dan met winst aan detailhandelaren. Detailhandelaren daarentegen kopen kleinere hoeveelheden van de producten en verkopen die vervolgens in hun winkels.
  • Begrijp de productmarkt en de concurrentie – Wasmiddelen zijn verkrijgbaar in verschillende vormen en merken. U moet de verschillende productvormen en de marktsegmenten begrijpen om te beslissen welke productsoorten u wilt verkopen.
  • Begrijp uw klant – Groothandelaren moeten hun klanten in detail begrijpen. Dit omvat de hoeveelheid business, hun voorkeuren, en de aard van hun problemen. Dit zal u helpen hun voorkeuren en problemen te begrijpen, en hoe u oplossingen voor hen kunt bieden.
  • Ken uw concurrentie – U kunt uw concurrenten en hun strategieën begrijpen door te kijken naar de laatste marktrapporten en marktonderzoeken. Dit zal u helpen de markt beter te begrijpen en weloverwogen zakelijke beslissingen te nemen.
  • Heb een marketingplan – U moet een marketingplan hebben terwijl u wasmiddelen verkoopt. Dit zal u helpen beslissen het type van marketing strategieën die u zult gebruiken om uw producten te promoten.
  • Investeer in uw product – U moet investeren in uw producten terwijl u wasmiddelen verkoopt. Dit zal u helpen de verkoop te verhogen door beter productadvies, betere productaanbevelingen en goede productdemonstraties.
  • Houd uw verkoop bij – U moet uw verkoop bijhouden terwijl u wasmiddelen verkoopt. Dit zal u helpen de verkooptrends van uw producten te begrijpen en noodzakelijke productverbeteringen aan te brengen.
  • Begrijp uw winst – Het is noodzakelijk om uw marges te begrijpen terwijl u wasmiddelen verkoopt. Dit zal u helpen de marges van uw producten, de marketingstrategieën die u moet gebruiken en hun winstgevendheid te begrijpen.
  • Heb een spaarplan – Het is noodzakelijk om een spaarplan te hebben bij het verkopen van wasmiddelen. Dit zal u helpen te investeren in uw producten en hun winstgevendheid te verbeteren.

Samenvatting

De markt voor was- en reinigingsmiddelen zal naar verwachting groeien met een CAGR van 4,3 procent in de periode 2017- 2022. Factoren zoals de toename van het aantal huishoudens, stijgende kosten van levensonderhoud, toenemende zorgen over hygiëne en een groeiend besteedbaar inkomen, zullen naar verwachting de groei van deze markt stimuleren. De markt in wasmiddelen zal naar verwachting ook groeien met een CAGR van 2,6 procent tijdens de prognoseperiode.